WNDU - Health News - Headlines

Study: Vitamins don't lower heart risks in men

Print
By: Associated Press Email
Posted: Mon 10:32 PM, Nov 05, 2012

The largest study to test daily multivitamin use finds they modestly lowered the risk for cancer in middle-aged and older men but did not seem to affect the chances of developing heart disease.

The studies did not include women but other research under way now does.

Two other studies found fish oil didn't work for an irregular heartbeat condition called atrial fibrillation. Fish oil is believed to help certain people with heart disease or high levels of fats called triglycerides in their blood.

Doctors say that dietary supplements have different effects and are no substitute for a healthy diet and lifestyle.

The studies were discussed Monday at an American Heart Association conference in Los Angeles.


Comments are posted from viewers like you and do not always reflect the views of this station.
powered by Disqus
69° F Clear
Weather for South Bend, Indiana
16 WNDU-TV South Bend
WNDU - Channel 16 54516 State Road 933 South Bend, IN 46637 Front Desk: 574-284-3000 Newsroom: 574-284-3016 Email: newscenter16@wndu.com
Gray Television, Inc. - Copyright © 2002-2013 - Designed by Gray Digital Media - Powered by Clickability
User Agent: CCBot/2.0 - 177407881